Hotfix ARES integrace

V odpoledních hodinách dne 02.07.2024 nám byla nahlášena nefunkčnost našeho účetního modulu komunikujícího primárně s databází ARES. Vzhledem k urgenci vzniklého problému jsme se rozhodli tímto způsobem informovat o řešení a aktuální situace týkající se naší ARES integrace.


Kde nastal problém?

Samotný modul nekomunikuje pouze s databází ARES. Pro zjišťování spolehlivosti plátcovství DPH nad kontakty je využívána databáze Finanční správy ČR, pro kterou používáme označení ADIS pocházející z názvu url adresy.

URL adresa ADIS

V průběhu naší analýzy jsme došli k závěru, že ADIS aktuálně nepřijímá požadavky, které přichází ze zahraničních IP adres.

Zablokování požadavku

Řešení vzniklého problému

Vzhledem k faktu, že ze strany Finanční správy nebyla tato situace jakkoliv komunikována a dle publikovaných informací měl být systém ADIS plně funkční jsme se rozhodli přikročit k úpravě modulu a dát uživatelům modulu možnost požadavek směřovaný na druhotnou databázi zakázat pomocí pole v obecném nastavení Odoo databáze.

Nastavení zasílání požadavku

Rádi bychom poznamenali, že se jedná o hotfix, který se nám podařilo implementovat ve stejný den, kdy nám bylo chybné chování modulu nahlášeno. Na estetických úpravách týkajících se zobrazování, názvů a obdobných samozřejmě ještě zapracujeme.


Komunikace s Finanční správou ČR

Vzhledem k nekomunikovanému omezení ze strany Finanční správy ČR jsme dne 03.07.2024 navázali ohledně tohoto problému konverzaci.

Kontaktování Finanční správy

Ačkoliv bylo lehce složitější najít správný kontaktní formulář na webových stránkách nenechali jsme se odradit. Jako pozitivní nicméně vnímáme rychlost s jakou Finanční správa komunikuje. Během několik minut jsme na náš původní a i návazný dotaz obdrželi odpověď, sice ne takovou jakou bychom očekávali, ale i tak zmíněnou rychlost odpovědi ze strany státní instituce oceňujeme.

Odpověď finanční správy

Zpětný dotaz

Reakce Finanční správy

Šťastný konec?

V odpoledních hodinách jsme situaci opětovně protestovali a aktuálně (03.07.2024 odpolední hodiny) se zdá, že požadavky ze zahraničních IP adres znovu fungují. Možnost volby pro stahování dat z ADIS jsme se však rozhodli zachovat.

Jsme si vědomi, že přijímání požadavků ze zahraničí bylo znovu povoleno pravděpodobně skrze množství žádostí a komunikace, kterou Finanční správa ČR obdržela, nicméně jsme hrdí, že jsme se byli jedním z hlasů, který za uživatele našeho modulu na nepřesnou komunikaci a nevhodnost řešení poukázal.

Hotfix ARES integrace
Origamis s.r.o., Lucie Kubáková 4. července 2024
Newsletter lokalizace

Zůstaňte v obraze!