bioTomal
Jak se bioTomal připravil na globální expanzi díky Odoo.
Kdo je bioTomal?
Biotomal je rodinná společnost z jihoslovenské Rubáně, která působí na trhu od počátku 90. let. Specializuje se na ekologickou ochranu rostlin a svou činnost postupně rozšiřuje s cílem prosadit se i na mezinárodních trzích.
Odvětví: ekologická ochrana rostlin, výroba a distribuce

S čím potřebovali pomoci?
Před implementací Odoo čelila firma vysoké míře ruční práce – data se přepisovala mezi nesourodými a málo propojenými programy, což brzdilo provozní efektivitu i další rozvoj. Biotomal potřeboval integrované řešení, které by zajistilo automatizaci rutinních činností a zároveň bylo připravené na zahraniční expanzi.
Odoo si zákazník vybral i díky jeho globální použitelnosti – jako ERP systém, který podporuje lokalizace napříč světem a může tak růst společně s firmou.

Jak jsme pomohli?
Společnosti bioTomal jsme pomohli s kompletním nastavením vnitrofiremních procesů v Odoo. Implementovali jsme moduly pro logistiku, prodej i nákup, které dnes fungují plně automatizovaně.
V současnosti dokončujeme:
- tvorbu několika e-shopů pro různé trhy ve spolupráci s externími partnery,
- integraci s lokálními přepravci (např. Slovenská pošta),
- budování prostředí pro telesales, včetně napojení na VoIP telefonii a SMS bránu.
Zákazník využívá Odoo jako řešení pro:
- logistiku (včetně integrace s přepravci),
- prodej (včetně e-shopů),
- nákup (automatizovaný nákupní proces),
- telesales a komunikaci (napojení na VoIP a SMS bránu),
- datové dashboardy (pro reporting a rozhodování).
Jak fungují procesy ve firmě dnes?
Od začátku funguje na verzí Odoo 17 Enterprise, s plánovaným upgradem na Odoo 19 na začátku roku 2026 kvůli silné podpoře AI nástrojů. Všechny klíčové provozní agendy jsou propojené v rámci jednoho systému, což firmě umožňuje hladší chod, vyšší efektivitu a připravenost na další expanzi. Aktuálně dokončuje spuštění nového e-shopu a aktivně rozbíhá svou mezinárodní expanzi.
Co dál?
V další fázi projektu se zaměříme na:
- úpravy UI nového e-shopu pro zvýšení konverzního poměru,
- pokročilejší automatizaci logistiky,
- napojení PoS terminálů pro lepší zákaznickou zkušenost,
- vytváření pokročilých datových dashboardů, které poskytnou vedení přehledné a rychlé podklady pro rozhodování,
- dokončení customizace HR agendy, aby odpovídala slovenské legislativě a bioTomal mohl spravovat lidské zdroje přímo v Odoo.